Infiniti Q60 Forums banner
41 - 60 of 139 Posts
Mijn Q60 en de Q50 van mijn vrouw
Q60 - Forgestar F14 18x9 +24 18x10 +42
Q50 - Gramlights 57ANA 19x8.5 +38 19x9.5 +32

Image

Image
Ziet er goed uit samen!

Een paar korte vragen voor de ervaren Q60-mannen - Ik haal een paar nieuwe wielen op, ze zijn 20x9F en 20x10.5R, +45 achter en de man kon zich de offset vooraan niet herinneren. Is er een minimale of maximale offset waar ik me zorgen over moet maken?

De belangrijkste vragen gaan echter over de banden die hij erop heeft - Mijn Q60 is RWD, maar moet ik me zorgen maken over een specifieke verhouding tussen de breedte van de voor- en achterbanden? De man heeft wat stretch met 265's achter en 215's voor, dus ik zal de voorbanden zo snel mogelijk vervangen (en mogelijk de achterbanden). De banden zijn echter vrij nieuw, dus als de verhouding geen probleem is, kan ik ze misschien een paar dagen monteren terwijl ik wacht op de nieuwe voorbanden. Ik heb ook gemerkt dat veel mensen op 20's een hoogte van 35 voor en 30 achter rijden, dit zijn 35's voor en achter, zal dat problemen veroorzaken?

Bedankt bij voorbaat!

Een paar snelle vragen voor de veteranen van de Q60 - Ik haal een paar nieuwe wielen op, ze zijn 20x9F en 20x10.5R, +45 achter en de man kon zich de offset vooraan niet herinneren. Is er een minimale of maximale offset waar ik me zorgen over moet maken?

De belangrijkste vragen gaan echter over de banden die hij erop heeft - Mijn Q60 is RWD, maar moet ik me zorgen maken over een specifieke verhouding tussen de breedte van de voor- en achterbanden? De man heeft wat stretch met 265's achter en 215's voor, dus ik zal de voorbanden zo snel mogelijk vervangen (en mogelijk de achterbanden). De banden zijn echter vrij nieuw, dus als de verhouding geen probleem is, kan ik ze een paar dagen monteren terwijl ik wacht op de nieuwe voorbanden. Ik heb ook gemerkt dat veel mensen op 20's een hoogte van 35 voor en 30 achter rijden, dit zijn 35's voor en achter, zal dat problemen veroorzaken?

Bedankt op voorhand!
De online bronnen zeggen dat de standaard offset voor de 19's 37et is en de 20's 40et op een redsport, 40et voor 19" op een premium. Met een 45et loop je het risico dat het aan de remklauwen schuurt. Mogelijk heb je een kleine spacer nodig om de remklauwen vrij te maken, afhankelijk van de stijl van de wielen.

De online bronnen zeggen dat de standaard offset voor de 19s 37et is en de 20s 40et op een redsport, 40et voor 19" op een premium. Met een 45et loop je het risico dat je tegen de remklauwen aanloopt. Mogelijk heb je een kleine spacer nodig om de remklauwen vrij te maken, afhankelijk van het type wielen.
Bedankt Tem! Ik was vrijdagavond aan het drinken en zei **** it, ik dacht dat ik wel spacers zou pakken als dat nodig was. Gelukkig maakten de +45 de remmen prima vrij, en de voorkant is +35 dus ze liggen precies in lijn met de fabrieksspecificaties. Het zijn Velgen VMB5's, die helaas felrood zijn op dit moment. Ik laat ze fel zilver opnieuw spuiten.

De banden zijn echter niet zo goed als ze op de foto's leken, dus ik ga ze alle 4 vervangen in plaats van alleen de voorbanden. Ik heb een lokale Mustang-man gevonden die een bijna perfecte gespreide set Pirellis verkoopt, het probleem is dat de aspect ratio voor en achter te hoog is. Ze zijn 255/40 voor en 285/35 achter. Ik overweeg deze alleen omdat de man ze in feite weggeeft en ik ze maar een paar maanden zou gebruiken, zodat ik niet een volledige set banden hoef te kopen vlak voor de kerstvakantie. (Aangezien ik vorige week nieuwe wielen en een jb4 heb gekocht, zou mijn verloofde niet zo blij met me zijn)

De vraag is, zouden de verhoogde aspect ratio problemen veroorzaken? Na wat onderzoek lijkt het erop dat de snelheidsmeter een beetje af kan wijken door de verhoogde totale hoogte van de setup (+0,5 inch), maar zijn er nog andere potentiële problemen?

Dit forum is geweldig, bedankt voor alle hulp Tem!

Attachments

Bedankt Tem! Ik was vrijdagavond aan het drinken en zei: **** it, ik dacht dat ik wel spacers zou pakken als dat nodig was. Gelukkig ging de +45 prima over de remmen en de voorkant is +35, dus ze zitten precies in lijn met de fabrieksspecificaties. Het zijn Velgen VMB5's, die helaas felrood zijn op dit moment. Ik laat ze fel zilver overspuiten.

De banden zijn niet zo goed als ze op de foto's leken, dus ik ga ze alle 4 vervangen in plaats van alleen de voorbanden. Ik heb een lokale Mustang-man gevonden die een bijna perfecte set Pirellis verkoopt, het probleem is dat de aspect ratio voor en achter te hoog is. Ze zijn 255/40 voor en 285/35 achter. Ik overweeg deze alleen omdat de man ze in feite weggeeft en ik ze maar een paar maanden zou gebruiken, zodat ik niet een complete set banden hoef te kopen vlak voor de kerstvakantie. (Aangezien ik vorige week nieuwe velgen en een jb4 heb gekocht, zou mijn verloofde niet zo blij met me zijn)

De vraag is, zouden de verhoogde aspect ratio problemen veroorzaken? Na wat onderzoek lijkt het erop dat de snelheidsmeter een beetje af kan wijken door de verhoogde totale hoogte van de setup (+0,5 inch), maar zijn er nog andere potentiële problemen?

Dit forum is geweldig, bedankt voor alle hulp Tem!
het kan problemen veroorzaken met de tractiecontrole... ik zou een banden calculator gebruiken en kijken of de bandenmaten die je wilt gebruiken binnen 3% van de standaard aspect ratio's vallen. Goede keuze om ze opnieuw te laten spuiten... man, dat is een lelijke kleur voor velgen

Ja, ik denk dat het rood de reden is dat die man ze zo laag geprijsd had, en het vervelende is dat waar de poedercoating is afgebroken, ik kan zien dat ze HET perfecte zilver WAREN. Ik heb gisteren een van die bandenvergelijkingscalculators gebruikt en ze waren 3,3% hoger, dus helaas geen succes met deze set. Complete set Pirellis met +90% profiel over voor <$300... Was een goede aankoop geweest.

Ik dacht dat ik nog wat foto's zou plaatsen van faze2988's setup op de Avant Garde M632 waar we hem mee hebben geholpen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Is deze opstelling veilig om te gebruiken? Veel mensen vertellen me dat de roldiameter van de voor- en achterkant niet overeenkomt en dat dit het awd-systeem zou verpesten? Wrijft het aan? Ik denk aan deze opstelling, maar ben bang dat het zal aanlopen.

Ik zal op RSR downs zitten en mijn keuzes beperkt hebben tot deze wielen. Ik denk aan een stagger-opstelling in 20 inch. Welke zou er volgens jou goed uitzien met iridiumblauw? Ik race niet en ik ga niet naar het circuit. Gewoon normaal rijden. Ik denk eraan om 20x9 met 255/35/20 en 20x10 of 10,5 met 285/30 of 295/30 te gebruiken. Zal ik problemen hebben met deze opstelling? De standaard roldiameter is 27 1/16. Deze 255/35/20-opstelling aan de voorkant geeft me een roldiameter van 27 1/32 (0% verandering). De achterste 285/30/20 op 20x10 geeft me een roldiameter van 26 3/4 (-1,1% verandering). De achterste 295/30/20 op 20x10,5 geeft me 26 31/32 (-0,2% verandering). Zou ik problemen hebben met aanlopen als ik 255 voor en 295 achter gebruik?

Bedankt

Attachments

41 - 60 of 139 Posts