19 R.S awd 13.000 km
Hallo allemaal, ik heb wat problemen met mijn auto en de dealer heeft nog niet erkend dat er iets mis is. Ik hoop dat iemand hier, misschien een ervaren techneut of eigenaar, me advies kan geven.
Probleem treedt alleen op tussen bepaalde toerentallen, maar het kan ook voorkomen tijdens het hele toerentalbereik. Laat me het uitleggen
Bij normaal rijden rond 1800 tpm heb ik normaal gesproken genoeg koppel en hoef ik maar heel weinig op het gaspedaal te drukken om in beweging te komen... als ik het gaspedaal misschien 50% indruk, vertrekt de auto... en kan ik de snelwegsnelheid halen zonder problemen.
Scenario 1: het probleem dat ik heb is dat dit soms niet het geval is. Vanaf het begin voelt de auto alsof hij in de noodloop staat, er is heel weinig koppel voelbaar als ik het gaspedaal indruk. De transmissie schakelt terug, maar het toerental blijft op 2000 tpm en kruipt langzaam omhoog naar 3500 tpm en dan vertrekt hij... maar het voelt nog steeds alsof het vermogen is verminderd. Dit gebeurt bij elke snelheid 0-100 km/u, dezelfde 50% gas gegeven.
Scenario 2: als het bovenstaande gebeurt en ik ga ermee de snelweg op en trap het gaspedaal 100% in, schakelt de transmissie terug, maar er wordt heel weinig snelheid gewonnen... het lijkt alsof hij weg wil, maar hij is begrensd. De motor toert op, maar er is weinig vermogen voelbaar. 100-160 km/u
Ik heb 0-60 gedaan als de auto goed loopt en als dit probleem zich voordoet en er is 2-3 seconden meer tot 60 als het probleem zich voordoet.
Het probleem is meer voelbaar als ik de modi naar sport of sport plus schakel.
Ik heb deze test gedaan met tractiecontrole aan en uit, verschillende sportmodi, niets lijkt te helpen met het probleem. Tractiecontrole gaat niet aan en meestal is het een rechte weg. De temperaturen zijn nu in december behoorlijk koud.
Dingen om te overwegen.
Als ik de auto 's nachts laat staan, verdwijnen de problemen en loopt de auto goed. Ik dacht misschien dat het hitteophoping was, dus ik gebruikte de blue driver reader en bewaakte live data van de auto om te zien of dit daadwerkelijk het geval was, wat niet zo is, de koelvloeistoftemperatuur was 90 graden Celsius en de inlaattemperatuur was in de 20 graden.
Het probleem gebeurt 90% als de brandstoftank ongeveer 1/4 vol is. De lampjes voor weinig brandstof gaan niet branden als het probleem zich voordoet.
De laatste tijd begint het probleem zelfs op te treden als de tank 100% vol is.
Het rare dat ik merkte was dat als ik de auto achteruit op mijn oprit zet (achterkant van de auto hellend), de problemen vaker voorkomen, ongeacht het tankpeil, in vergelijking met parkeren met de neus eerst (achterkant van de auto hellend).
Ik heb gelezen dat bij een andere q60 de brandstofpomp voortijdig is vervangen omdat deze defect was. Ik heb ook gelezen dat de hp brandstofpompen vroeg in het toerental van 1500-3000 tpm inschakelen, wat alle problemen zou veroorzaken die ik heb. Ik hoop hier een oplossing voor te vinden. Bedankt
ps geen motorlampje of codes
Hallo allemaal, ik heb wat problemen met mijn auto en de dealer heeft nog niet erkend dat er iets mis is. Ik hoop dat iemand hier, misschien een ervaren techneut of eigenaar, me advies kan geven.
Probleem treedt alleen op tussen bepaalde toerentallen, maar het kan ook voorkomen tijdens het hele toerentalbereik. Laat me het uitleggen
Bij normaal rijden rond 1800 tpm heb ik normaal gesproken genoeg koppel en hoef ik maar heel weinig op het gaspedaal te drukken om in beweging te komen... als ik het gaspedaal misschien 50% indruk, vertrekt de auto... en kan ik de snelwegsnelheid halen zonder problemen.
Scenario 1: het probleem dat ik heb is dat dit soms niet het geval is. Vanaf het begin voelt de auto alsof hij in de noodloop staat, er is heel weinig koppel voelbaar als ik het gaspedaal indruk. De transmissie schakelt terug, maar het toerental blijft op 2000 tpm en kruipt langzaam omhoog naar 3500 tpm en dan vertrekt hij... maar het voelt nog steeds alsof het vermogen is verminderd. Dit gebeurt bij elke snelheid 0-100 km/u, dezelfde 50% gas gegeven.
Scenario 2: als het bovenstaande gebeurt en ik ga ermee de snelweg op en trap het gaspedaal 100% in, schakelt de transmissie terug, maar er wordt heel weinig snelheid gewonnen... het lijkt alsof hij weg wil, maar hij is begrensd. De motor toert op, maar er is weinig vermogen voelbaar. 100-160 km/u
Ik heb 0-60 gedaan als de auto goed loopt en als dit probleem zich voordoet en er is 2-3 seconden meer tot 60 als het probleem zich voordoet.
Het probleem is meer voelbaar als ik de modi naar sport of sport plus schakel.
Ik heb deze test gedaan met tractiecontrole aan en uit, verschillende sportmodi, niets lijkt te helpen met het probleem. Tractiecontrole gaat niet aan en meestal is het een rechte weg. De temperaturen zijn nu in december behoorlijk koud.
Dingen om te overwegen.
Als ik de auto 's nachts laat staan, verdwijnen de problemen en loopt de auto goed. Ik dacht misschien dat het hitteophoping was, dus ik gebruikte de blue driver reader en bewaakte live data van de auto om te zien of dit daadwerkelijk het geval was, wat niet zo is, de koelvloeistoftemperatuur was 90 graden Celsius en de inlaattemperatuur was in de 20 graden.
Het probleem gebeurt 90% als de brandstoftank ongeveer 1/4 vol is. De lampjes voor weinig brandstof gaan niet branden als het probleem zich voordoet.
De laatste tijd begint het probleem zelfs op te treden als de tank 100% vol is.
Het rare dat ik merkte was dat als ik de auto achteruit op mijn oprit zet (achterkant van de auto hellend), de problemen vaker voorkomen, ongeacht het tankpeil, in vergelijking met parkeren met de neus eerst (achterkant van de auto hellend).
Ik heb gelezen dat bij een andere q60 de brandstofpomp voortijdig is vervangen omdat deze defect was. Ik heb ook gelezen dat de hp brandstofpompen vroeg in het toerental van 1500-3000 tpm inschakelen, wat alle problemen zou veroorzaken die ik heb. Ik hoop hier een oplossing voor te vinden. Bedankt
ps geen motorlampje of codes