Infiniti Q60 Forums banner

Gebrek aan vermogen (OPGELOST)

70K views 54 replies 14 participants last post by  Joshuabaggio  
#1 ·
19 R.S awd 13.000 km

Hallo allemaal, ik heb wat problemen met mijn auto en de dealer heeft nog niet erkend dat er iets mis is. Ik hoop dat iemand hier, misschien een ervaren techneut of eigenaar, me advies kan geven.

Probleem treedt alleen op tussen bepaalde toerentallen, maar het kan ook voorkomen tijdens het hele toerentalbereik. Laat me het uitleggen

Bij normaal rijden rond 1800 tpm heb ik normaal gesproken genoeg koppel en hoef ik maar heel weinig op het gaspedaal te drukken om in beweging te komen... als ik het gaspedaal misschien 50% indruk, vertrekt de auto... en kan ik de snelwegsnelheid halen zonder problemen.

Scenario 1: het probleem dat ik heb is dat dit soms niet het geval is. Vanaf het begin voelt de auto alsof hij in de noodloop staat, er is heel weinig koppel voelbaar als ik het gaspedaal indruk. De transmissie schakelt terug, maar het toerental blijft op 2000 tpm en kruipt langzaam omhoog naar 3500 tpm en dan vertrekt hij... maar het voelt nog steeds alsof het vermogen is verminderd. Dit gebeurt bij elke snelheid 0-100 km/u, dezelfde 50% gas gegeven.

Scenario 2: als het bovenstaande gebeurt en ik ga ermee de snelweg op en trap het gaspedaal 100% in, schakelt de transmissie terug, maar er wordt heel weinig snelheid gewonnen... het lijkt alsof hij weg wil, maar hij is begrensd. De motor toert op, maar er is weinig vermogen voelbaar. 100-160 km/u

Ik heb 0-60 gedaan als de auto goed loopt en als dit probleem zich voordoet en er is 2-3 seconden meer tot 60 als het probleem zich voordoet.

Het probleem is meer voelbaar als ik de modi naar sport of sport plus schakel.

Ik heb deze test gedaan met tractiecontrole aan en uit, verschillende sportmodi, niets lijkt te helpen met het probleem. Tractiecontrole gaat niet aan en meestal is het een rechte weg. De temperaturen zijn nu in december behoorlijk koud.

Dingen om te overwegen.

Als ik de auto 's nachts laat staan, verdwijnen de problemen en loopt de auto goed. Ik dacht misschien dat het hitteophoping was, dus ik gebruikte de blue driver reader en bewaakte live data van de auto om te zien of dit daadwerkelijk het geval was, wat niet zo is, de koelvloeistoftemperatuur was 90 graden Celsius en de inlaattemperatuur was in de 20 graden.

Het probleem gebeurt 90% als de brandstoftank ongeveer 1/4 vol is. De lampjes voor weinig brandstof gaan niet branden als het probleem zich voordoet.

De laatste tijd begint het probleem zelfs op te treden als de tank 100% vol is.

Het rare dat ik merkte was dat als ik de auto achteruit op mijn oprit zet (achterkant van de auto hellend), de problemen vaker voorkomen, ongeacht het tankpeil, in vergelijking met parkeren met de neus eerst (achterkant van de auto hellend).

Ik heb gelezen dat bij een andere q60 de brandstofpomp voortijdig is vervangen omdat deze defect was. Ik heb ook gelezen dat de hp brandstofpompen vroeg in het toerental van 1500-3000 tpm inschakelen, wat alle problemen zou veroorzaken die ik heb. Ik hoop hier een oplossing voor te vinden. Bedankt

ps geen motorlampje of codes
 
#3 ·
Oké jongens, update.....ben twee keer bij de dealer geweest, maar het is dezelfde reactie van hen..."niet te reproduceren"....weet niet of ze de auto daadwerkelijk controleren of alleen maar scannen en proefritten maken...ze wilden dat ik de auto een hele dag achterliet en de SA zou erin gereden hebben om te zien of hij het probleem kon reproduceren, maar daar had ik problemen mee...dus heb ik het niet gedaan....

dat gezegd hebbende, ik geloof dat ik iets op het spoor ben...Ik heb de Blue Driver-lezer en vandaag heb ik een live data-opname van 20 minuten gemaakt... veel gereden en soms gecruised...Ik merkte dat de inlaatluchttemperatuur op bank één...sensor 1 3 graden afwijkt van sensor 2...en naarmate de duur van de rit toeneemt...was er een verschil van maximaal 20 graden aan het einde van de rit (sensor één geeft 2 graden aan, terwijl sensor 2 22 graden aangeeft)...dus ik heb een paar vragen

Waar zit de inlaatluchttemperatuursensor in onze auto's? Zit deze net na het luchtfilter van de motor?
Bevat de IAT-sensor ook de massaluchtsensor? (Beide metingen vertonen ook een groot verschil in luchtstroom)
Als één sensor defect wordt bevonden, zou dit dan de rijproblemen veroorzaken die ik heb?

In het nieuwe jaar gaat de auto naar een specialistische werkplaats om te zien of ze het probleem kunnen vaststellen...in de tussentijd wordt alle input gewaardeerd..
 
#5 ·
19 R.S awd 13.000 km

Hallo allemaal, ik heb wat problemen met mijn auto en de dealer heeft nog niet erkend dat er iets mis is. Ik hoop dat iemand hier, misschien een ervaren techneut of eigenaar, me kan adviseren.

Het probleem doet zich alleen voor bij bepaalde toerentallen, maar het kan ook in het hele toerentalbereik voorkomen. Laat me het uitleggen

Als ik normaal rijd rond de 1800 tpm, heb ik normaal gesproken genoeg koppel en hoef ik maar heel weinig op het gaspedaal te drukken om in beweging te komen... als ik het gaspedaal misschien voor 50% indruk, trekt de auto op... en kan ik zonder problemen de snelweg op.

Scenario 1: het probleem dat ik heb, is dat dit soms niet het geval is. Vanaf het begin voelt de auto aan alsof hij in de noodloop staat, er is heel weinig koppel voelbaar als ik het gaspedaal indruk. De transmissie schakelt terug, maar het toerental blijft op 2000 tpm en kruipt langzaam omhoog naar 3500 tpm en dan trekt hij op... maar het voelt nog steeds alsof het vermogen is verminderd. Dit gebeurt bij elke snelheid van 0-100 km/u. Dezelfde 50% gas.

Scenario 2: als het bovenstaande gebeurt en ik ga de snelweg op en trap het gaspedaal 100% in, schakelt de transmissie terug, maar er wordt heel weinig snelheid gewonnen... het lijkt alsof hij wil gaan, maar hij is begrensd. De motor toert op, maar er is weinig vermogen voelbaar. 100-160 km/u

Ik heb 0-60 gedaan als de auto goed loopt en als dit probleem zich voordoet en er zit 2-3 seconden meer op 60 als het probleem zich voordoet.

Het probleem is meer voelbaar als ik overschakel naar de sport- of sport plus-modus.

ik heb deze test gedaan met tractiecontrole aan en uit, verschillende sportmodi, niets lijkt te helpen met het probleem. De tractiecontrole gaat niet aan en meestal is het een rechte weg. De temperaturen zijn nu in december behoorlijk koud.

Dingen om te overwegen.
Oké jongens, update.....ben twee keer bij de dealer geweest, maar het is dezelfde reactie van hen..."niet reproduceerbaar"....weet niet of ze de auto daadwerkelijk controleren of alleen maar scannen en een proefrit maken...ze wilden dat ik de auto een hele dag achterliet en de SA zou erin gereden hebben om te zien of hij het probleem kon reproduceren, maar daar had ik problemen mee...dus heb ik het niet gedaan....

dat gezegd hebbende, ik geloof dat ik iets op het spoor ben...ik heb de blue driver reader en vandaag heb ik een 20 minuten durende live data record gedaan...veel gereden en soms gecruised...ik merkte dat de inlaatluchttemperatuur op bank één...sensor 1 3 graden afwijkt van sensor 2...en naarmate de duur van de rit toeneemt...was er een verschil van 20 graden maximaal aan het einde van de rit (sensor één geeft 2 graden aan, terwijl sensor 2 22 graden aangeeft)...dus ik heb een paar vragen

Waar zit de inlaatluchttemperatuursensor op onze auto's? Zit hij net na het luchtfilter van de motor?
Bevat de IAT-sensor ook de massaluchtdoorgangsensor? (beide metingen laten ook een groot verschil in luchtstroom zien)
Als één sensor defect wordt geacht, zou dit dan de rijproblemen veroorzaken die ik heb?

in het nieuwe jaar gaat de auto naar een specialistische werkplaats om te zien of ze het probleem kunnen vaststellen...in de tussentijd wordt alle input gewaardeerd...
Als ik de auto 's nachts laat staan, verdwijnen de problemen en loopt de auto goed. Ik dacht misschien dat het hitteophoping was, dus ik gebruikte de blue driver reader en bewaakte live data van de auto om te zien of dit daadwerkelijk het geval was, wat niet zo is, de koelvloeistoftemperatuur was 90 graden Celsius en de inlaat was in de 20 graden.

Het probleem doet zich voor in 90% van de gevallen als de brandstoftank ongeveer 1/4 vol is. De lampjes voor weinig brandstof gaan niet branden als het probleem zich voordoet.
De laatste tijd begint het probleem zelfs op te treden als de tank 100% vol is.

Het rare dat ik merkte, was dat als ik de auto op mijn oprit achteruit parkeer (achterkant van de auto hellend), de problemen vaker voorkomen, ongeacht het tankpeil, in vergelijking met parkeren met de neus naar voren (achterkant van de auto hellend).

ik heb gelezen dat bij een andere q60 de brandstofpomp voortijdig is vervangen omdat deze defect was. Ik heb ook gelezen dat de hogedrukbrandstofpompen vroeg in het toerental van 1500-3000 tpm inschakelen, wat al mijn problemen zou veroorzaken. Ik hoop hier een oplossing voor te vinden. Bedankt

ps geen motorlampje of codes
Ik heb een nieuwe 2021 RS 400 en ik ervaar precies dezelfde problemen! Ik merk het niet echt onder de 60 mph, maar het is ZEER merkbaar nadat ik 15 tot 20 minuten of langer heb gereden en het dan op de snelweg breng en het tussen 60 mph en 80 mph begin te trappen... geen vermogen, geen koppel, met precies dezelfde problemen/omstandigheden die je beschrijft. Ik ben naar twee verschillende dealers geweest en ze kunnen het probleem niet reproduceren. Ter info, bij mijn auto is er geen correlatie met hoe vol de benzinetank is. Ik vermoed dat er ook geen verband is met hoe je uit je oprit rijdt of hoe je je auto parkeert... maar ik ben geen expert. Mijn auto heeft 1200 mijl op de kilometerteller staan zonder waarschuwingslampjes/codes. Ik vraag me af of je iets op het spoor bent met de inlaatluchttemperatuursensor. Laat me weten wat je vindt. Ik ben uitgeput en weet niet waar ik me anders heen moet wenden.
 
#6 ·
Ik heb een nieuwe 2021 RS 400 en ik ervaar precies dezelfde problemen! Ik merk het niet echt onder de 60 mph, maar het is ZEER merkbaar nadat ik 15 tot 20 minuten of langer heb gereden en het dan op de snelweg breng en het gas geef tussen 60 mph en 80 mph... geen vermogen, geen koppel, met precies dezelfde problemen/omstandigheden die u beschrijft. Ik ben ermee naar twee verschillende dealers geweest en ze kunnen het probleem niet reproduceren. Ter info, bij mijn auto is er geen correlatie met hoe vol de benzinetank is. Ik vermoed dat er ook geen verband is met hoe je de oprit uitrijdt of hoe je je auto parkeert... maar ik ben geen expert. Mijn auto heeft 1200 mijl op de kilometerteller zonder waarschuwingslampjes/codes. Ik vraag me af of je iets op het spoor bent met de inlaatluchttemperatuursensor. Laat me weten wat je vindt. Ik ben uitgeput en weet niet waar ik me anders heen moet wenden.
Een verduidelijking...
Ik leef in de Sport+ rijmodus met de automatische transmissie (d.w.z. niet handmatig, ik gebruik de schakelflippers niet, etc.), en ik heb wat online gelezen... Een nadeel van de red sport 400 is dat er momenten zijn waarop de auto niet de juiste versnelling kiest (d.w.z. hij staat in een te hoge versnelling, wat kan resulteren in een trage reactietijd om vermogen te leveren). Dat gezegd hebbende, begin ik me af te vragen of het probleem dat we hebben te wijten is aan het feit dat de auto in een te hoge versnelling staat wanneer we het gas intrappen. Wanneer we 50% gas geven of meer, en de auto in een te hoge versnelling staat, kan hij terugschakelen, maar voor het soort acceleratie dat we willen, zou de auto nog een versnelling teruggeschakeld moeten hebben. Ik heb sommige mensen horen zeggen dat ze in de Sport + modus leven en alleen de schakelflippers gebruiken (d.w.z. handgeschakelde versnellingsbak), en die mensen lijken het probleem dat we hebben nooit te hebben. Gewoon even hardop gedacht. Laat me weten wat je ervan vindt.
 
#7 ·
We hebben hier in het forum een Q60-tendens besproken dat schakelen bij bepaalde snelheden, toerentallen en hogere versnellingen, waarbij u een langzamere transformatie naar een lagere versnelling kunt ervaren, waardoor een gevoel van vermogensverlies ontstaat. Sommigen geloven dat dit komt doordat het voertuig in de 7e versnelling staat en naar de 5e of zelfs 4e versnelling moet schakelen. Sommigen geloven dat het komt door een traag reagerende transmissie.

Ik weet dat ik altijd Sport Plus rijd met de paddles of de pook. Ik heb gemerkt dat er vertraging is bij het overschakelen van hoog naar bijvoorbeeld de 4e versnelling. Ik dacht oorspronkelijk dat het de turbo's waren. Ik had een korte tijd een Audi TTS en het was echt heel erg. Mijn Infiniti-dealer erkende dat dit normaal was. U kunt hier de zoekfunctie gebruiken of vergelijkbare opmerkingen op het web vinden (zie bijlage
23766
).
 
#8 ·
We hebben hier in het forum een Q60-neiging besproken dat schakelen bij bepaalde snelheden, toerentallen en hogere versnellingen kan leiden tot een tragere dan gewenste overgang naar een lagere versnelling, waardoor een gevoel van vermogensverlies ontstaat. Sommigen geloven dat dit komt doordat het voertuig in de 7e versnelling staat en naar de 5e of zelfs 4e versnelling moet schakelen. Sommigen geloven dat het komt door een traag reagerende transmissie.

Ik weet dat ik Sport Plus gebruik met de paddles of de pook, altijd. Ik heb gemerkt dat er een vertraging is bij het overschakelen van hoog naar bijvoorbeeld de 4e versnelling. Ik dacht oorspronkelijk dat het de turbo's waren. Ik had een korte tijd een Audi TTS en het was echt heel erg. Mijn Infiniti-dealer erkende dat dit normaal was. U kunt hier de zoekfunctie gebruiken of vergelijkbare opmerkingen op het web vinden (zie bijlage View attachment 23766 ).
Bedankt Omenx. Ik waardeer de reactie en opmerkingen enorm. Erg behulpzaam. Ik kan begrijpen dat we dit probleem ervaren bij 60 mph of meer, maar ik heb gemerkt dat het ook bij lagere snelheden gebeurt, net zoals Trevis beschrijft, wat een beetje teleurstellend is. Ervan uitgaande dat dit het probleem is dat we ervaren, denk ik erover om uw voorbeeld te volgen en alleen Sport + te gebruiken in de handgeschakelde transmissie via de paddles. Ook, even ter informatie, voor degenen onder ons die niet volledig handgeschakeld willen rijden, staat in mijn handleiding dat je in de automatische transmissiemodus (met Sport + aan) kunt staan en gewoon één keer de paddle shifter naar beneden kunt tikken, waardoor er wordt teruggeschakeld en misschien lost dat mijn probleem op?... Uiteindelijk denk ik dat ik de paddle shifter indien nodig ook twee keer naar beneden kan tikken, maar ik weet niet zeker wat Infiniti daarvan zal zeggen. Terzijde, het is geen goed idee om de shifter naar handmatig te verplaatsen zoals de screenshot beschrijft, tenzij de auto volledig stilstaat, vandaar mijn opmerking om de paddle naar beneden te tikken, zelfs als je in de automatische transmissiemodus staat. Nogmaals bedankt, ik waardeer de reactie.
 
#10 ·
HĂ©, sorry voor de late reactie! Ik was om de een of andere reden niet op de hoogte van de antwoorden....update...de problemen die ik heb, lijken niet met de transmissie te maken te hebben.....in die zin...als ik de paddles gebruik als ik het probleem ervaar...schakelt de transmissie op en neer zoals het hoort; maar er is een gebrek aan vermogen, ongeacht de 1e, 2e, 3e enz. versnelling...de motor toert prima op als ik dit doe, maar het lijkt erop dat dat alles is wat hij doet...toeren...er is geen of heel weinig boost voelbaar.
 
#13 ·
Bedankt voor de update Trevis, laat ons weten wat er gebeurt.

Ter info, voor de eerste keer merkte ik dezelfde situatie die mij overkwam, d.w.z. de auto draaide correct (bereikte ~4k RPM), maar er was weinig tot geen boost. Terzijde, ik merkte dat dit gebeurde nadat ik de auto 15 of 20 minuten flink had doorgereden, maar ik weet niet zeker of er misschien een aantal veiligheidsmaatregelen in de auto zitten (merk op dat de motortemperatuur normaal was toen dit gebeurde).

Ik weet niet hoe ik een potentieel afstelprobleem als dit moet oplossen, maar kan een Infiniti-dealer een afstelprobleem niet oplossen? Mijn auto is gloednieuw (2021 RS met 1200 mijl op de kilometerteller) en ik wil geen Infiniti-garanties ongeldig maken die ik heb. Ik neem aan dat een aftermarket-afstelling mijn garantie van 100.000 mijl van bumper tot bumper ongeldig maakt. Gedachten?
 
#14 ·
Bedankt voor de update Trevis, laat ons weten wat er gebeurt.

Ter info, voor het eerst merkte ik dat dezelfde situatie zich voordeed, d.w.z. de auto draaide correct (bereikte ~4k RPM), maar er was weinig tot geen boost. Terzijde, ik merkte dit wel nadat ik de auto 15 of 20 minuten flink had gereden, maar ik weet niet zeker of er misschien een aantal veiligheidsmaatregelen in de auto zijn ingebouwd (merk op dat de motortemperatuur normaal was toen dit gebeurde).

Ik ben onwetend over hoe ik een potentieel afstelprobleem als dit kan oplossen, maar kan een Infiniti-dealer een afstelprobleem niet oplossen? Mijn auto is gloednieuw (2021 RS met 1200 mijl op de kilometerteller) en ik wil geen enkele oneindige garantie die ik heb ongeldig maken. Ik ga ervan uit dat een aftermarket-afstelling mijn garantie van 100.000 mijl van bumper tot bumper ongeldig maakt. Gedachten?
M

Ik dacht ook dat het hitte was na het hard rijden van de auto, maar de koelvloeistoftemperatuur was prima... met de lezer controleren... het is meer dan mogelijk om de dealer de ECU opnieuw te laten programmeren... maar ze het daadwerkelijk te laten doen, is een ander verhaal.. Ik stelde deze actie voor en kreeg te horen dat ze geen herprogrammering kunnen uitvoeren met systemen zonder eerst een probleem te vinden... wat ik begrijp... Ik kreeg mijn auto ook gloednieuw en merkte het probleem in de zomer.. Ik dacht dat het kwam door hitte... vanwege de oem warmtewisselaar.. maar toen het probleem aanhield tijdens de koudere maanden wist ik dat er iets mis was... doe me een plezier.. open na een harde run de kofferbak en kijk of je metaalschilfers kunt vinden op de voering van de kofferbak (waar de bumper en de kofferbak samenkomen) toen ik deze problemen had, vond ik daar verschillende metaalschilfers... nu zijn ze niet meer aanwezig.. misschien is het een rokerig pistool
 
#17 ·
Wow, dat is interessant... het zijn dezelfde spanen die ik ook vond... Ik gooi gewoon opties in de ruimte om overeenkomsten te vinden... aangezien we allebei dezelfde symptomen hebben van rijproblemen... Ik geloof dat de spanen uit de uitlaat komen en als je de kofferbak opent, blaast de wind ze naar binnen. Al mijn spanen werden gevonden tussen de bumper en de kofferbak... vandaar mijn conclusie. Misschien hoort het bij het inrijden? Misschien uitlaat? Geen idee... Update over mijn auto... vandaag op de oprit, rechtsaf, rustig op het gaspedaal, deed hetzelfde probleem zich voor... Ik herinnerde me dat jij dezelfde situatie had waarbij het probleem zich voordeed... ging je linksaf of rechtsaf? Wat was de pedaalstand? 1/4 1/2...? Was je agressief of voegde je langzaam vermogen toe?... Ik controleerde opnieuw op codes en vond C1A16-97, wat radarvlek is (component- of systeemwerking belemmerd of geblokkeerd)... maar toen ik de voorradar (Infiniti-embleem) controleerde, was deze schoon, evenals alle parkeersensoren en de voorruit. Ik weet dat er een sensor onder de passagierskant van de voorbumper zit die het systeem helpt... misschien is daar een probleem mee? Zou verklaren waarom er geen acceleratie is als de auto denkt dat er iets voor staat???
 
#23 ·
#22 ·
Het is maar een gok, maar ik denk niet dat de metaalschilfers in de kofferbak verband houden met het probleem van het gebrek aan stroom. Ik herinner me dat ik toen ik de kofferbak opende, een klein geluid hoorde van iets dat wreef/schaafde toen de kofferbak bijna helemaal open was... misschien houden de metaalschilfers daarmee verband. Ik heb de kofferbak nog niet opnieuw geopend om echt te onderzoeken, dus dit is allemaal speculatie. Ervan uitgaande dat de schilfers geen verband houden met het probleem van het gebrek aan stroom, ben ik niet overdreven bezorgd over de metaalschilfers.
 
#24 ·
Ik begin me te realiseren dat het probleem zich pas voordoet na ongeveer 20-30 minuten hard rijden, d.w.z. hard accelereren (ik rijd alleen in de sport+-automatische modus, ter info). Hoewel het hier winter is. En de temperatuurmeter geeft normaal aan. Is er een manier om te controleren of het hitte is?

Let op: er zijn momenten geweest die samenvallen met het gebrek aan vermogen/boostprobleem waarbij ik een zeer hete metaalgeur onder de motorkap kan ruiken. Ik heb een Infiniti-monteur laten controleren op problemen door de hete metaalgeur en hij zei dat het te wijten kan zijn aan het inrijden en dat ik terug moet komen als het na 500 mijl op de kilometerteller nog steeds zo is. Ik zit nu op 1200 mijl en realiseerde me net dat ik in zeldzame gevallen nog steeds de hete metaalgeur kan ruiken.

Is er een manier om te controleren of het hitte is? Of moet ik het gewoon terugbrengen naar de Infiniti-dealer?
 
#27 ·
HĂ© rs ... de metaalgeur kan inderdaad het gevolg zijn van het inrijden, bijvoorbeeld de katten ... uitlaat etc ... Ik heb nu 16000 km en na sportief rijden ruikt het een beetje naar metaal ... het zou uiteindelijk verdwijnen.. Het probleem dat u ervaart, kan ook te wijten zijn aan het feit dat de ECU de timing terugtrekt ... onze auto's worden inderdaad heet ... vooral met de kleine warmtewisselaar ... als u het probleem alleen ervaart na agressief rijden, dan is dat naar mijn mening de oorzaak. Ik herinner me echter dat het in een eerdere post gebeurt na de eerste start. Dat gezegd hebbende, kunt u een Bluetooth-apparaat kopen dat in de obd-poort wordt gestoken om bepaalde parameters tijdens het rijden uit te lezen ... bijvoorbeeld blue driver ecu tek etc. Ze lezen koelvloeistoftemperatuur, laadstroom, luchtmassa etc. Ik heb onlangs de ams warmtewisselaar, de lagere dp en inlaat geĂŻnstalleerd ... de warmtewisselaar zorgt inderdaad voor een enorme verbetering ... met de laadstroom .. maar ik ervaar nog steeds hetzelfde probleem ... maar nu hoef ik alleen maar iets meer gas te geven en het verdwijnt ... ook heb ik alle temperaturen geregistreerd toen het probleem zich voordeed en het was niet te wijten aan hoge laadtemperaturen of koelvloeistof. Terzijde: controleer regelmatig uw olie ... hard rijden met 0w-20 heeft de neiging om de oliecapaciteit van de auto's te verminderen ... Ik moet het om de twee weken bijvullen. Het lijkt erop dat onze problemen zeer beperkt zijn. Ik word volgende week getuned en zou melden of dat het probleem heeft opgelost.
 
#28 ·
Bedankt Trevis. Als je zegt dat mijn probleem misschien te wijten is aan het feit dat de ECU de timing terugtrekt, verwijs je dan eigenlijk naar hitteophoping, correct?? (Nog steeds aan het leren) Ik heb mijn vermogensprobleem na het opstarten niet gezien, voor zover ik me kan herinneren. Het is alleen na sportief rijden van ~20 minuten of meer. Ook verwijst "lucht inlaad" naar de luchttemperatuur in de turbo's, wat verband houdt met een potentieel probleem met hitteophoping, correct?? Nogmaals bedankt voor de antwoorden. Zeer gewaardeerd.
 
#29 ·
Hier is een update over mijn auto... Dus het probleem deed zich de andere dag weer voor, 15 minuten sportief rijden en de turbo's kwamen niet zo vroeg op als normaal (d.w.z. ik voelde het gebrek aan vermogen). Dus ik zette de auto uit en meteen weer aan (ik deed het bij een rood stoplicht), en alle vermogen was terug. Turbo's begonnen vroeg te komen zoals ze normaal doen. Wetende dit, betekent dit dan niet dat het GEEN probleem is met warmteophoping of te hete laad lucht in de turbo's?? Zo ja, zou dit dan niet wijzen op een afstellingsprobleem?
 
#30 ·
Hier is een update over mijn auto...
Het probleem deed zich dus de andere dag weer voor, 15 minuten sportief rijden en de turbo's sloegen niet zo vroeg aan als normaal (dwz ik voelde het gebrek aan vermogen). Dus ik zette de auto uit en meteen weer aan (ik deed het bij een rood stoplicht), en alle vermogen was terug. Turbo's begonnen vroeg aan te slaan zoals ze normaal doen.

Betekent dit, wetende dit, dat het GEEN probleem is met hitte of te hete laadstroom in de turbo's?
Zo ja, wijst dit dan niet op een afstellingsprobleem?
Het is mogelijk dat het iets met de afstelling te maken heeft... het is op dit moment gewoon vallen en opstaan... als alles weer normaal was nadat je opnieuw had opgestart, dan heeft het niets te maken met hitte of laadstroom.... bij mij stopt opnieuw opstarten het probleem niet... alleen als ik 's nachts parkeer, doet het dat.... Ik heb gisteren de luchtmassameter verwijderd en vervangen door twee nieuwe van de dealer, 730 dollar Canadees... alleen voor de sensoren... vandaag ga ik een lange rit maken en kijken of het verschil maakt... het verschil in temperatuur bij de inlaat is er nog steeds, maar de luchtstroom lijkt consistenter... zo niet, dan zou ik terugkeren en doorgaan met afstellen en me weer melden.
 
#35 ·
Even een update! Voor wie deze thread volgde... Het probleem lijkt te liggen bij het afstellen van de ECU.

Nadat de ECU opnieuw is geflasht, is het probleem nog niet opgetreden... Het is nu meer dan twee weken geleden en ongeacht de rijgewoonten trap je het gaspedaal in en het gedraagt zich normaal.

Hoewel het flashen is gedaan door een tuningbedrijf, zou hetzelfde moeten gelden voor de dealer die de meest recente software gebruikt.
 
#36 ·
Even een update! Voor wie deze thread volgde... Het probleem lijkt te liggen bij het afstellen van de ECU.

Nadat de ECU opnieuw is geflasht, is het probleem nog niet opgetreden... het is nu meer dan twee weken geleden en ongeacht de rijgewoonten trap je het gaspedaal in en het gedraagt zich normaal.

Hoewel het flashen door een tuningbedrijf is gedaan, zou hetzelfde moeten gelden voor de dealer met de meest recente software.
Ik stond op het punt dit te schrijven... Als je een Q60 uit 2019 hebt... breng de auto dan voor een ECU-software-update... de auto rijdt ZOVEEL beter. Ik heb de mijne een paar dagen geleden laten doen en nu heb ik geen willekeurig vermogensverlies meer op willekeurige tijden en willekeurige toerentallen... Vroeger voelde het als hittegolf, maar dan van normaal rijden lol.
 
#44 ·
Zou een van jullie vriendelijke heren toevallig een TSB-nummer hebben? Mijn serviceadviseur is niet de meest behulpzame, het helpt om alles voor de man uiteen te zetten...
Nee, ik denk dat Infiniti me in 2017 een bericht heeft gestuurd. Wanneer ze uw VIN invoeren, zouden alle bulletins moeten verschijnen.
 
#47 ·
Hetzelfde probleem met mijn Infiniti QX 60. Model 2019. Ik heb een scanner aangesloten. Ga naar live data. Gas geven, brandstofdruk bekijken. Na hard accelereren gedurende 4 seconden daalt de brandstofdruk. Teruggebracht naar de garage. Brandstofpomp geopend (die zich in de brandstoftank bevindt) WALLA. Veel groen vuil rond de pomp gezien. Pomp vervangen. Probleem opgelost.