Infiniti Q60 Forums banner
21 - 40 of 55 Posts
Het is maar een gok, maar ik denk niet dat de metaalschilfers in de kofferbak verband houden met het probleem van het gebrek aan stroom. Ik herinner me dat ik toen ik de kofferbak opende, een klein geluid hoorde van iets dat wreef/schaafde toen de kofferbak bijna helemaal open was... misschien houden de metaalschilfers daarmee verband. Ik heb de kofferbak nog niet opnieuw geopend om echt te onderzoeken, dus dit is allemaal speculatie. Ervan uitgaande dat de schilfers geen verband houden met het probleem van het gebrek aan stroom, ben ik niet overdreven bezorgd over de metaalschilfers.

Ik begin me te realiseren dat het probleem zich pas voordoet na ongeveer 20-30 minuten hard rijden, d.w.z. hard accelereren (ik rijd alleen in de sport+-automatische modus, ter info). Hoewel het hier winter is. En de temperatuurmeter geeft normaal aan. Is er een manier om te controleren of het hitte is?

Let op: er zijn momenten geweest die samenvallen met het gebrek aan vermogen/boostprobleem waarbij ik een zeer hete metaalgeur onder de motorkap kan ruiken. Ik heb een Infiniti-monteur laten controleren op problemen door de hete metaalgeur en hij zei dat het te wijten kan zijn aan het inrijden en dat ik terug moet komen als het na 500 mijl op de kilometerteller nog steeds zo is. Ik zit nu op 1200 mijl en realiseerde me net dat ik in zeldzame gevallen nog steeds de hete metaalgeur kan ruiken.

Is er een manier om te controleren of het hitte is? Of moet ik het gewoon terugbrengen naar de Infiniti-dealer?

Discussion starter · #27 ·
HĂ© rs ... de metaalgeur kan inderdaad het gevolg zijn van het inrijden, bijvoorbeeld de katten ... uitlaat etc ... Ik heb nu 16000 km en na sportief rijden ruikt het een beetje naar metaal ... het zou uiteindelijk verdwijnen.. Het probleem dat u ervaart, kan ook te wijten zijn aan het feit dat de ECU de timing terugtrekt ... onze auto's worden inderdaad heet ... vooral met de kleine warmtewisselaar ... als u het probleem alleen ervaart na agressief rijden, dan is dat naar mijn mening de oorzaak. Ik herinner me echter dat het in een eerdere post gebeurt na de eerste start. Dat gezegd hebbende, kunt u een Bluetooth-apparaat kopen dat in de obd-poort wordt gestoken om bepaalde parameters tijdens het rijden uit te lezen ... bijvoorbeeld blue driver ecu tek etc. Ze lezen koelvloeistoftemperatuur, laadstroom, luchtmassa etc. Ik heb onlangs de ams warmtewisselaar, de lagere dp en inlaat geĂŻnstalleerd ... de warmtewisselaar zorgt inderdaad voor een enorme verbetering ... met de laadstroom .. maar ik ervaar nog steeds hetzelfde probleem ... maar nu hoef ik alleen maar iets meer gas te geven en het verdwijnt ... ook heb ik alle temperaturen geregistreerd toen het probleem zich voordeed en het was niet te wijten aan hoge laadtemperaturen of koelvloeistof. Terzijde: controleer regelmatig uw olie ... hard rijden met 0w-20 heeft de neiging om de oliecapaciteit van de auto's te verminderen ... Ik moet het om de twee weken bijvullen. Het lijkt erop dat onze problemen zeer beperkt zijn. Ik word volgende week getuned en zou melden of dat het probleem heeft opgelost.

Bedankt Trevis. Als je zegt dat mijn probleem misschien te wijten is aan het feit dat de ECU de timing terugtrekt, verwijs je dan eigenlijk naar hitteophoping, correct?? (Nog steeds aan het leren) Ik heb mijn vermogensprobleem na het opstarten niet gezien, voor zover ik me kan herinneren. Het is alleen na sportief rijden van ~20 minuten of meer. Ook verwijst "lucht inlaad" naar de luchttemperatuur in de turbo's, wat verband houdt met een potentieel probleem met hitteophoping, correct?? Nogmaals bedankt voor de antwoorden. Zeer gewaardeerd.

Hier is een update over mijn auto... Dus het probleem deed zich de andere dag weer voor, 15 minuten sportief rijden en de turbo's kwamen niet zo vroeg op als normaal (d.w.z. ik voelde het gebrek aan vermogen). Dus ik zette de auto uit en meteen weer aan (ik deed het bij een rood stoplicht), en alle vermogen was terug. Turbo's begonnen vroeg te komen zoals ze normaal doen. Wetende dit, betekent dit dan niet dat het GEEN probleem is met warmteophoping of te hete laad lucht in de turbo's?? Zo ja, zou dit dan niet wijzen op een afstellingsprobleem?

Discussion starter · #30 ·
Hier is een update over mijn auto...
Het probleem deed zich dus de andere dag weer voor, 15 minuten sportief rijden en de turbo's sloegen niet zo vroeg aan als normaal (dwz ik voelde het gebrek aan vermogen). Dus ik zette de auto uit en meteen weer aan (ik deed het bij een rood stoplicht), en alle vermogen was terug. Turbo's begonnen vroeg aan te slaan zoals ze normaal doen.

Betekent dit, wetende dit, dat het GEEN probleem is met hitte of te hete laadstroom in de turbo's?
Zo ja, wijst dit dan niet op een afstellingsprobleem?
Het is mogelijk dat het iets met de afstelling te maken heeft... het is op dit moment gewoon vallen en opstaan... als alles weer normaal was nadat je opnieuw had opgestart, dan heeft het niets te maken met hitte of laadstroom.... bij mij stopt opnieuw opstarten het probleem niet... alleen als ik 's nachts parkeer, doet het dat.... Ik heb gisteren de luchtmassameter verwijderd en vervangen door twee nieuwe van de dealer, 730 dollar Canadees... alleen voor de sensoren... vandaag ga ik een lange rit maken en kijken of het verschil maakt... het verschil in temperatuur bij de inlaat is er nog steeds, maar de luchtstroom lijkt consistenter... zo niet, dan zou ik terugkeren en doorgaan met afstellen en me weer melden.

Discussion starter · #32 ·
Update die het probleem niet heeft opgelost... hoorde echter een raar geluid uit de motor komen... voelde de brandstofleiding naar de hogedrukpomp en die pulseerde, weet niet zeker of dat de karakteristiek van de pomp is? Anders is de laatste optie de afstelling. Zucht.

Discussion starter · #35 ·
Even een update! Voor wie deze thread volgde... Het probleem lijkt te liggen bij het afstellen van de ECU.

Nadat de ECU opnieuw is geflasht, is het probleem nog niet opgetreden... Het is nu meer dan twee weken geleden en ongeacht de rijgewoonten trap je het gaspedaal in en het gedraagt zich normaal.

Hoewel het flashen is gedaan door een tuningbedrijf, zou hetzelfde moeten gelden voor de dealer die de meest recente software gebruikt.

Even een update! Voor wie deze thread volgde... Het probleem lijkt te liggen bij het afstellen van de ECU.

Nadat de ECU opnieuw is geflasht, is het probleem nog niet opgetreden... het is nu meer dan twee weken geleden en ongeacht de rijgewoonten trap je het gaspedaal in en het gedraagt zich normaal.

Hoewel het flashen door een tuningbedrijf is gedaan, zou hetzelfde moeten gelden voor de dealer met de meest recente software.
Ik stond op het punt dit te schrijven... Als je een Q60 uit 2019 hebt... breng de auto dan voor een ECU-software-update... de auto rijdt ZOVEEL beter. Ik heb de mijne een paar dagen geleden laten doen en nu heb ik geen willekeurig vermogensverlies meer op willekeurige tijden en willekeurige toerentallen... Vroeger voelde het als hittegolf, maar dan van normaal rijden lol.

Ik stond op het punt dit te schrijven... Als je een 2019 Q60 hebt... breng de auto dan voor een ECU-software-update... de auto rijdt ZOVEEL beter. Ik heb de mijne een paar dagen geleden laten doen en nu heb ik geen willekeurig vermogensverlies meer op willekeurige tijden en toerentallen... Vroeger voelde het als hitte, maar dan van normaal rijden lol.
Is dit ALLEEN van toepassing op voertuigen uit 2019? Of 2017-2019?

Ja, ik vraag me gewoon af waarom het alleen van toepassing zou zijn op 2019 en niet op de voorgaande jaren. De auto gaat maandag terug naar de dealer, we zullen zien wat ze zeggen...
Er was een update voor 2017 ECU's. Als ik me goed herinner, had het met de transmissie te maken.

21 - 40 of 55 Posts